خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/27 - 07:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بیگدلی:

سهم مردم خدابنده از پروژه آبرسانی از سد تالوار بی‌مهری مسئولان بود/پیش‌بینی 6 سال زمان برای آبرسانی از سد تالوار به این شهرستان

نماینده خدابنده در مجلس، ضمن انتقاد از روند تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار که می‌توانست مشکل تنش آبی بیش از 100 روستای این منطقه را رفع کند، افزود: 6 سال طول می‌کشد تا از طریق این سد آب شرب پایدار تعدادی از مناطق شهرستان خدابنده تامین شود.

احمد بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بلاتکلیفی تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار در حالیکه 100 روستای حوزه انتخابیه‌اش با تنش آبی مواجه هستند، گفت: در این منطقه بیش از 100 روستا با تنش آبی مواجه هستند که برخی از آنها به طور دائمی با این مشکل مواجه بوده و در تمام فصول فاقد منابع آبی مورد نیاز هستند و تعدادی از روستاهای این منطقه نیز در فصل تابستان که کشاورزان به منابع آبی نیاز دارند با تنش آبی مواجه می‌شوند.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در مجلس دهم بودجه خوبی برای افتتاح مجتمع آبرسانی در این منطقه تعیین کردیم اما متاسفانه تاکنون این پروژه اجرا نشده است و این در حالی است که می‌توانست مشکل تامین آب مورد نیاز برای بسیاری از روستاهای این منطقه را حل کند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار، یادآور شد: این سد بیش از 30 سال است که کلنگ‌زنی شده است و در زمان مجلس دهم نیز وزیر وقت نیرو از آن بازدید کرد اما سهم مردم خدابنده از آن تنها بی‌مهری بود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: قرار بود سد تالوار که با تخصیص سهمی از اعتبارات ملی که به استان زنجان تخصیص یافته بود، احداث شد برای استان‌های همدان، زنجان و کردستان عوایدی به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون مجوز ماده 23 این سد در حال صادر شدن است و طبق پیش‌بینی‌ها 6 سال طول می‌کشد تا به نتیجه رسیده و حدود 12 میلیون متر مکعب آب شرب پایدار لازم برای تعدادی از مناطق شهرستان خدابنده را تامین کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382297
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار